Mini Honda MSX125 met 205 PK Panigale blok

0

105 km/h. Dat is de topsnelheid van de Honda MSX. Een piepkleine motorfiets uitgerust met een 125cc motorblok die nog geen 10 pk aan vermogen op het asfalt brengt. Totdat Mario Kleff  ermee aan de slag ging.

De Thaise motorbouwer leek het namelijk wel een goed idee om de MSX wat op te voeren. Hoe dan? Nou gewoon een ander motorblok erin, een blok met méér vermogen. En zo gezegd werd het motorblok van de Ducati 1199 Panigale in de kleine MSX gelepeld.Honda MSX125 Panigale blok - Motorfans.nl 04

Aanpassingen

Voor het nieuwe blok moest wel even het frame versterkt worden, maar naast dat werden er bijzonder weinig andere aanpassingen gedaan. De wielbasis is met slechts één centimeter verlengd naar 117 centimeter en werd de radiateur verplaatst naar onder het zadel.Honda MSX125 Panigale blok - Motorfans.nl 01

Topsnelheid

Met de aanpassingen is de topsnelheid van de MSX niet langer beperkt tot een magere 105 km/h, maar kan er door getrokken worden naar een slordige 320 kilometer per uur. Dat moet een sensationele ervaring zijn op een motor die 100 centimeter hoog is en een totaalgewicht heeft van nog geen 137 kg.Honda MSX125 Panigale blok - Motorfans.nl 03

Noodlot

Helaas is er ook droevig nieuws, want tijdens een van de eerste testritten is de 205pk sterke Honda MSX volledig uitgebrand. Een benzineslang bleek te lekken en de motor vatte vlam. Of de topsnelheid van 320 km/h ooit bereikt is weten we dus niet. Maar we weten wel dat Mario Kleff het er niet bij laat zitten. Hij heeft inmiddels een nieuwe Panigale R gekocht om een nieuwe super MSX te gaan bouwen. We houden u uiteraard op de hoogte van dit geweldige project!Honda MSX125 Panigale blok - Motorfans.nl

About Author

Redactie van Motorfans.nl schrijft over motornieuws, nieuwe motoren, dikke customs en laat je de leukste motorfilmpjes zien! Ook zin om jouw motormening te verkondigen? Laat van je horen via de contactpagina.

Leave A Reply