[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
De motor is namelijk ontworpen rondom de enorme bladveer. De onderkant van de motor vormt een liggende pijl die aan beide kanten verbonden is met de vering. Bovenlangs loopt de gigantische bladveer onder het zadel door en is tevens verbonden aan beide kanten. Aan de achterkant met de swingarm en aan de voorkant met de girder voorvork. De swingarm en voorvork zijn bijna identiek aan elkaar en is gemaakt van composiet. Een hoogwaardig materiaal dat onder andere in de luchtvaart gebruikt wordt. Via stelmogelijkheden kunnen de veren worden aangepast om de zithoogte te verstellen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]300 pk
De Bienville Legency wordt aangedreven door een Motus V4 blok van 1650cc. Het originele blok levert standaard 185 pk. Niet genoeg volgens Nesbitt. Een Rotex supercharger werd van de plank gehaald en daarmee is het vermogen opgeschroefd naar een slordige 300 paardenkrachten.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”1847″ alignment=”center” style=”vc_box_outline” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Frame
Doordat de constructie met de bladveer eigenlijk ook functioneert als frame, moest er alleen nog iets bedacht worden om het zadel aan te bevestigen. Het traliesframe rondom de benzinetank bood uitkomst. Hiermee wordt het luxe zadel verbonden aan de rest van de motor en kan de veer haar werk optimaal blijven doen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_single_image image=”1846″ style=”vc_box_border” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”full”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1844″ style=”vc_box_outline” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”medium”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Gewicht
De grote Amerikaan ziet er op het eerste gezicht niet echt atletisch uit. Toch weegt de Bienville Legacy maar 180 kilogram. Dit is onder andere te danken aan de bijzondere ophanging die grotendeels van carbon is gemaakt. Ook de wielen zijn volledig uit carbon gefabriceerd. Exclusieve materialen werden de motor niet onthouden. Met fijn leder, hout, chroom en eindeloze hoeveelheden koolstofvezel is de fiets verder afgewerkt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Te Koop
De Bienville Legacy is officieel te koop. Echter met het prijskaartje van een dikke €200.000,- zullen de orders niet massaal binnenstromen. Of de bike echt praktisch is? Waarschijnlijk niet, maar het blijft een heel bijzonder ding. Laat ons weten wat jij er van vindt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”1848″ alignment=”center” style=”vc_box_outline” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_blank” img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”http://vimeo.com/73889644″][/vc_column][/vc_row]
De Bienville Legacy is een motor die we niet iedere dag tegenkomen. Want de motor is speciaal ontworpen om het vakmanschap van het Amerikaans designen nieuw leven in te blazen.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Zo’n acht jaar deed J.T. Nesbitt erover om de Legacy te ontwerpen. Zonder enige vorm van commerciële belemeringen kreeg de Bienville langzaam vorm. Op het eerste gezicht lijkt de motor van losse onderdelen aan elkaar te zitten, maar achter die blik zit een slim ontworpen techniek waar echt overna is gedacht.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1849″ alignment=”center” style=”vc_box_outline” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”full”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1850″ alignment=”center” style=”vc_box_border” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]BladveerDe motor is namelijk ontworpen rondom de enorme bladveer. De onderkant van de motor vormt een liggende pijl die aan beide kanten verbonden is met de vering. Bovenlangs loopt de gigantische bladveer onder het zadel door en is tevens verbonden aan beide kanten. Aan de achterkant met de swingarm en aan de voorkant met de girder voorvork. De swingarm en voorvork zijn bijna identiek aan elkaar en is gemaakt van composiet. Een hoogwaardig materiaal dat onder andere in de luchtvaart gebruikt wordt. Via stelmogelijkheden kunnen de veren worden aangepast om de zithoogte te verstellen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]300 pk
De Bienville Legency wordt aangedreven door een Motus V4 blok van 1650cc. Het originele blok levert standaard 185 pk. Niet genoeg volgens Nesbitt. Een Rotex supercharger werd van de plank gehaald en daarmee is het vermogen opgeschroefd naar een slordige 300 paardenkrachten.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”1847″ alignment=”center” style=”vc_box_outline” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Frame
Doordat de constructie met de bladveer eigenlijk ook functioneert als frame, moest er alleen nog iets bedacht worden om het zadel aan te bevestigen. Het traliesframe rondom de benzinetank bood uitkomst. Hiermee wordt het luxe zadel verbonden aan de rest van de motor en kan de veer haar werk optimaal blijven doen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_single_image image=”1846″ style=”vc_box_border” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”full”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1844″ style=”vc_box_outline” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”medium”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Gewicht
De grote Amerikaan ziet er op het eerste gezicht niet echt atletisch uit. Toch weegt de Bienville Legacy maar 180 kilogram. Dit is onder andere te danken aan de bijzondere ophanging die grotendeels van carbon is gemaakt. Ook de wielen zijn volledig uit carbon gefabriceerd. Exclusieve materialen werden de motor niet onthouden. Met fijn leder, hout, chroom en eindeloze hoeveelheden koolstofvezel is de fiets verder afgewerkt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Te Koop
De Bienville Legacy is officieel te koop. Echter met het prijskaartje van een dikke €200.000,- zullen de orders niet massaal binnenstromen. Of de bike echt praktisch is? Waarschijnlijk niet, maar het blijft een heel bijzonder ding. Laat ons weten wat jij er van vindt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”1848″ alignment=”center” style=”vc_box_outline” border_color=”grey” img_link_large=”yes” img_link_target=”_blank” img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”http://vimeo.com/73889644″][/vc_column][/vc_row]