MV Agusta lijkt direct werk te maken van de 30 miljoen die ze verdienden aan de deal met het Duitse AMG. Er is een compleet nieuw viercilinderblok aangekondigd. Het nieuwe blok gaat haar staat van dienst bewijzen in de de superbikes en nakeds van MV.
Het nieuwe blok moet MV’s paradepaardje, de F4, weer de snelste in het segment worden en al zijn concurrenten stof doen laten happen. Het nieuwe blok wordt vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd, alleen de krukas wordt hergebruikt.
Met de 30 miljoen en een kersverse samenwerking met het Duitse tuningbedrijf kan de ontwikkeling beginnen. Eigenaar Castiglioni heeft er in ieder geval veel zin in en wil in 2019 maarliefst zeven nieuwe modellen in de Agusta-vitrine hebben staan.
Ambities
MV Agusta wil zich ook gaan opwerken in de racerij. Momenteel is alleen de F3 675 succesvol in de Supersport. In de Superbikes heeft de F4 dit seizoen geen potten weten te breken. Volgend jaar moet daar verandering gebracht in worden door het nieuwe blok. Afwachten wat de Italianen volgend jaar kunnen klaarspelen.
Meer exclusiviteit
Volgens Castiglioni verkoopt het topsegment van het exclusieve motormerk nog beter dan de standaard modellen. De RR-versies gaan als warme broodjes over de toonbank. Er blijkt dus wel degelijk markt te zijn voor motoren die in het hogere prijsklassement vallen. Dat is goed om te zien want de RR fietsen van MV willen we best wat vaker op de openbare weg zien.