Hij kwam, zag en overwon. Customgarage ‘it roCkS!bikes’ bouwden een een Yamaha V-Max om tot een caferacer. Of is het toch een dragster? Een ding is zeker: badass is hij sowieso!
Je zou de V-Max er bijna niet meer in herkennen, want alleen het iconische V4 motorblok is nog terug te leiden naar het originele model. Het Portugese duo van ‘it roCkS!bikes’ nam de motor onder handen en creëerden een beestachtige machine, gekenmerkt door zijn uit één stuk voltrokken plaatwerk.
Dat deze creatie een motorfiets is staat vast, maar of ‘m nou een caferacer of een dragster moeten noemen? Yamaha noemt het zelf een custom dragster, vanwege zijn enorme en profielloze achterband. Ideaal het vermogen van dik 200 pk mee op het glibberige asfalt te brengen van de 1/4 mijl lange dragstrip. Maar wacht is even, afgelopen week kwam Ducati toch ook al met een dragster concept? Dragsters zijn hip!
En dat vinden wij helemaal niet erg, want kijk even wat voor een plaatjes dat oplevert. We zien handgemaakte spaakwielen, handgemaakte en volledig open uitlaatsysteem met carbon dempers van SC Project, rem en schakelset afkomstig van LSL, net als het clip-ons stuur trouwens, Italiaans accessoireshuis Rizoma zorgt voor de tankdop en K&N laat met behulp van immense luchtfilters het V4 blok beter ademen (en beter brullen!).
Verder is het zadel onttrokken uit boterzacht runderleer en uiteraard ook volledig met de hand gefabriceerd. De benzinetank is verplaatst naar onder het zadel en zorgt voor een betere gewichtsverdeling en lager zwaartepunt. De kleurstelling van de custom motor verwijst naar het historische geel-wit van Yamaha’s roemruchtste racejaren en viert tevens de verjaardag van 30 jaar V-Max. Al 30 jaar V-Max dus, maar gaat deze motor ons ooit vervelen? Zolang dergelijke customs nog gebouwd worden in ieder geval niet. De jongste creatie van het Portugese duo en dikste custom Yamaha V-Max ooit gebouwd luistert naar de naam ‘Gasoline CS_07’. Waar kan ik hier pinnen?
Meer van deze bazen vind je hier.